”TRT, tek bir kişi için yayın yapıyor”

Türkiye Radyo Televizyon Kurumu’nun (TRT) muhalefete çok az süre ayırıp, AKP-MHP ittifakına 37 saat 40 dakika 2 saniye ayırmasına tepkiler sürüyor. TRT’nin 17 Nisan ile 6 Mayıs tarihleri arasında Saadet Partisi ve HDP’ye yayın akışında hiç yer vermediği, İyi Parti’ye 9.5 dakika, AKP-MHP ittifakına ise 37 saat 40 dakika 2 saniye yer verdiği ortaya çıkmıştı.

BirGün gazetesinden Uğur Şahin’e konuşan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) CHP’li Üyesi İlhan Taşçı, KHK ile getirilen seçim dönemlerinde eşitlik ilkesine göre yayın yapmayan özel radyo ve televizyonlara, Yüksek Seçim Kurulu’nca verilen yayın durdurma cezası kaldırıldığını hatırlattı. CHP’li Taşcı, 1 Kasım sürecinde RTÜK’ün eşit olmayan yayınlara karşı 58 uyarı, 112 kez de yayın durdurma kararı aldığını anımsatarak, “RTÜK’ün eşit yayıncılık yapılmasını denetleten yetkisi elinden alındı. Önceden yaptırımda bulunabiliyordu. Maalesef AKP iktidarı bunu kaldırdı. RTÜK’ün sadece ismi kaldı” diye konuştu.

Taşcı, şöyle devam etti: “Tablo aslında çok net gözüküyor. Kamu yayıncılığı yapması gereken ve 80 milyonun vergileri ile ayakta duran TRT, çok yanlı bir yayın yapıyor. Öyle ki Türkiye’nin değil, sanki bir partinin hatta tek bir kişinin televizyonuymuş gibi bir yayın yapılıyor. Tek bir kişi diyorum, çünkü yeri geldiğinde Başbakan’ın yayını kesip, Cumhurbaşkanı’na bağlanıyor. Bu eşitlik ilkesine tamamen aykırıdır.”

“Türkiye’de bin 700 civarı radyo ve televizyon yayın yapıyor” diyen İlhan Taşcı, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Bu çok sesli bir medya algısı yaratabilir. Ancak tek sesli bir yayın yapılıyor.”

Jurnalci.com

ilgili haberler