Yeni Şafak’tan Hürriyet’e yanıt ”Yalan haber tarihinde yeni bir çığır açtı.”

17-25 Aralık soruşturması kapsamında tutuklanan iş adamı Reza Zarrab, aleyhinde haber yapılmaması karşılığında Yeni Şafak Ekonomi Şefi Yakup Kocaman’ın 1 Milyon TL para istediğini iddia etmişti. Bu iddiaya Yeni Şafak’ın yanıtını, Hürriyet gazetesi de sayfalarına taşımıştı.

Yeni Şafak Gazetesi ve Muhabiri Yakup Kocaman ise, o dönem bu sözleri haberleştiren gazetelere dava açmış, birçok haberi ise mahkeme kararıyla kaldırtmıştı.

Yeni Şafak gazetesi bu olaylardan sonra, Avukat Halil İbrahim Koca ve Zarrab arasında geçen telefon görüşmesini yayınlamış, Zarrab’dan 1 milyon dolar isteyen kişinin kendilerinin değil, FETÖ medyasından Bugün gazetesi muhabiri Kamil Maman olduğunu ifade etmişlerdi.

Yeni Şafak’ın bu yanıtını ise yine o dönem birçok gazete haber yapmıştı.

Ancak, Hürriyet gazetesi okur temsilcisi Faruk Bildirici önceki günkü köşesinde bir ayrıntıya dikkat çekmişti. Bildirici, Sulh Ceza Hakimlikleri’nin bu hafta erişime engelleme kararı verdiği haberleri sıralarken, içlerinde Zarrab haberinin olduğunu da belirtti. Bildirici, Yeni Şafak’ın yayınladığı ses kaydını, birçok site gibi haberleştirdiklerini ifade ederken, Yeni Şafak’ın başvurusuyla, bu haberlere erişimin engellendiği belirtmişti. Yani Yeni Şafak, kendi haberini engelletmiş olmuştu.

Hükümete yakın Yeni Şafak gazetesi, bugün konuya ilişkin bir açıklamada bulundu. Yeni Şafak’ın haberinde, “17-25 Aralık darbe girişimi sürecinde FETÖ’yle birlikte hareket ederek gazetemize ve eski ekonomi şefimiz Yakup Kocaman’a Reza Zarrab’tan ‘rüşvet istedi’ diyerek iftira haberi yapan, ses kaydının ortaya çıkması üzerine özür dilemek zorunda kalan Hürriyet, dün yaptığı yalan ve çarpıtma haberle gazetecilik tarihine geçti. Yeni Şafak’ın ortaya çıkardığı ve sağır sultanın dinlediği Zarrab ve Kocaman arasındaki ses kaydını ‘sesler anlaşılmıyor’ yalanıyla çarpıtarak gazetemize attığı iftirayı örtmeye çabalayan Hürriyet’in yalancılığı ve çarpıtması mahkeme tarafından da tescillendi” ifadeleri yer aldı.

“Mahkeme belgelere ve ses kaydına dayanarak söz konusu çarpıtma haberin kaldırılmasına karar verince Hürriyet tarihe geçecek bir skandala daha imza attı” denilen haberde, şu eleştiriler yöneltildi: “Gazetenin Okur Sözcüsü Faruk Bildirici, ‘Yeni Şafak, kendi haberini kaldırttı’ yazarak yalan haber tarihinde yeni bir çığır açtı. Oda Tv gibi siteler de Hürriyet’in yalan dizisine çanak tuttu. Kamuoyuna ilk kez Yeni Şafak tarafından duyurulan eski Ekonomi Şefimiz Yakup Kocaman ve Rıza Sarraf arasındaki telefon görüşmesinin ses kaydını haberleştirirken kasıtlı bir çarpıtmaya imza atan Hürriyet Gazetesi’nin gazetemize ve eski ekonomi şefimize yönelik itibar suikastı girişimi bir kez daha yargıdan döndü.”

Haberde şunlar yer aldı: “Hürriyet, haberinde, internet sitemizde de erişime açık olan ve herkes tarafından dinlenebilen ses kaydının kendisini yayınlamak yerine, yazılı bir dökümünü büyük ölçüde eksilterek vermek suretiyle okurların konuşmanın tam dökümüne erişmesini engelledi. Ancak, Hürriyet’in, gazetemize ve çalışanımıza rüşvet iftirası atarak töhmet altında bırakma çabası, yargı engeline takıldı. Hürriyet’in yalan dizisinin ilki, Rıza Zarrab’ın 17 Aralık sürecinde İstanbul’da çıkarıldığı mahkemede verdiği ifadeyi çarpıtmasıyla gerçekleşti. Zarrab, mahkemede FETÖ’nün yayın organı Bugün gazetesinden bir muhabirin haber yapmama karşılığında 1 milyon dolar rüşvet istediğini söyledi. Aynı ifadesinde Yeni Şafak’tan bir muhabirle konuştuğunu da anlatan Zarrab’ın ifadesini çarpıtan Hürrriyet, 1 milyon doları Yeni Şafak’tan bir gazetecinin istediğini yalanını uydurdu. Henüz gazeteler baskıya gitmeden olayın doğrusu ortaya çıkmasına ve Hürriyet’in eski Genel Yayın Yönetmeni Enis Berbereoğlu’na olayın doğrusu iletilmesine rağmen gazete ertesi günü yalan manşetle çıktı.

Hürriyet’in yalanı yatsıya kadar bile yanmadı. Muhabirimizin Zarrab’la şirketlerinin vergi kaçırmasıyla ilgili yaptığı ve Yeni Şafak’ta Türkleaks başlığıyla manşet olan görüşmesinin ses kaydı Zarrab’ın telefonundan çıktı. Eski ekonomi şefimiz ile Zarrab’ın bu görüşmesi Yeni Şafak’ın internet sitesinde olduğu gibi yayınlandı. Ancak yalanının ortaya çıkmasını hazmedemeyen Hürriyet, bu kez ses kaydının sadece dökümünü vererek itibar suikastine ve yalan haberciliğe devam etti. Yakup Kocaman’ın başvurusu üzerine bu çarpıtma haber de mahkeme tarafından erişime engellendi.”

Jurnalci.com

ilgili haberler